Port Elizabeth! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Liza Werff - WaarBenJij.nu Port Elizabeth! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Liza Werff - WaarBenJij.nu

Port Elizabeth!

Door: Liza

Blijf op de hoogte en volg Liza

08 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Port Elizabeth! Finally! Na een lange, hele lange reis dan eventjes de beentjes gestrekt op het vliegveld, ingebouwd tussen de koffers dat dan weer wel. De vlucht van Amsterdam naar London ging echt heel goed! Eenmaal aangekomen op London was het al wel een ander wereldje dan op Schiphol hoor. Inmens groot en qua winkeltjes en kraampjes is een kermis er niks bij. Na een hapje te hebben gegeten (een burger van ongeveer 16 euro, stelletje afzetters!) plaats genomen in de grote hal, hier wachten tot onze gate bekend werd. Rond een uur of 4 (we waren er rond 1 uur) konden we per metro naar 5b (we waren op 5a). Hier hebben we gewacht tot we de gate open ging om te boarden. Eenmaal aangekomen bleek deze later open te gaan dan van te voren aangegeven stond, maar om 6 uur was het vliegtuig wel gevuld. Mooi op tijd, want om 6 uur hoorde ons vliegtuig te vertrekken.. Rond half 7 kwam het bericht dat het vliegen nog een kwartiertje zou duren ivm vertraagde bagage. Kwart voor 7 kwam het bericht dat het nog langer zou duren want een motor was uit en deze wilde niet meer aan (fijn idee zo voor vertrek), om half 8 reden we richting de startbaan, waar we ook nog sowieso wel 15 min hebben gewacht om daadwerkelijk de lucht in te gaan. Een lange, bloedhete vlucht (met avondeten om half 10 en ontbijt om half 6) waarin ik meerdere films gekeken heb.. Met vertraging aangekomen op Johannesburg Airport, daar ons weg gevonden naar de gate tussen het hier en daar wat aparte volk. Na de scan om bij de gates te komen nog een tik mogen ontvangen van de vrouw die daar werkte.. Ik stapelde de bakjes waarin we delen van de bagage moesten doen op.. Blijkbaar mocht dit niet en blijkbaar kan dat hier niet gewoon gezegd worden... ;)

Inmiddels, na een korte vlucht van iets meer dan een uur geland op Port Elizabeth, aan het wachten op de laatste studenten om daarna door te gaan naar Port Alfred! Het zal mij benieuwen waar ik straks in terecht kom.. Ik ga het zien!! :)

Verder gaat alles, afgezien van het feit dat ik wel behoorlijk moe ben en dikke voeten heb van het vocht dat ik vasthoudt, erg goed! Het voelt allemaal nog een beetje als vakantie op dit moment, ik vermoed dat dat gevoel nog wel anders wordt de komende tijd hier.

Ik hoop snel weer wat te kunnen schrijven hier.
Kus, Liza!

• 08 Februari 2014 - 14:14

Renata:

Hey smurf,
    Heerlijk om zo je belevenissen te lezen. Je vuchten, behalve de laatste, mooi kunnen volgen online. Fijn dat de vlucht meegevallen is. Die Judeska-klap niet meegeteld! Geniet van de rit dadelijk naar Port Alfred, eindelijk eens echt over land reizen.
    We kijken uit naar je volgende blog. LY
    Mama

• 08 Februari 2014 - 15:39

Paulus:

Toppers!! Dikke kus aan allen en twee dikke kussen voor Lynns!

• 08 Februari 2014 - 18:54

Katinka:

Wat een reis! Maar goed, je bent er! Spannend hoor.... de komende dagen zullen nog erg in het teken staan van je aanpassen en acclimatiseren. Succes daar! Xxx

• 09 Februari 2014 - 17:02

Yvonne:

Hey Liza, ha, ha; tis wat, meteen een tik op de vingers...ik had je blik in de ogen wel willen zien. Ben benieuwd hoe je het ervaart en misschien trakteer je ons nog op een paar bijzondere foto"s... Succes met alles wat je daar gaat doen ;-)