Ingeburgerd! - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Liza Werff - WaarBenJij.nu Ingeburgerd! - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Liza Werff - WaarBenJij.nu

Ingeburgerd!

Blijf op de hoogte en volg Liza

25 April 2014 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

Bijna een week te laat met het uploaden van mijn blog.. Ik kan mezelf inmiddels toch wel bijna ingeburgerd noemen geloof ik :). Maar hier dan toch “better let as net” mijn blog! :)

Maandagochtend wakker geworden in het tentje van Tube ’n Axe. Het tubing ging niet door, we waren slechts met z’n tweeën en je moet met minstens vier personen zijn om te tuben. We konden wel met de dinsdagmiddag groep mee, maar omdat we dan al richting the Crags zouden reizen hebben we besloten niet meer te gaan tuben. Eerst maar tanken en geld pinnen dus bij het tankstation, wat niet al te ver was met de auto. Vanaf hier hebben we een wandelingetje gemaakt over de Paul Sauer Bridge. Ook hebben we hier om informatie gevraagd over de grote hangbrug en waar die dan ongeveer zou zijn. Spontaan besloten we naar Tsitsikamma National Park te gaan, want daar zou deze brug zijn. Auto parkeren en lopen dus. De hike zelf was relatief makkelijk, de paden waren aangelegd en voor het grootste deel stonden er hekjes langs de paden. Het uizicht was over het algemeen geweldig. Witte stranden, blauw water en een strak blauwe lucht. Na deze hike hebben we geluncht bij het restaurantje bij de parkeerplaats, een tosti en een paar chickenwings en we waren weer klaar om te gaan.

Bij de ingang van het Nationaal Park hadden we een kaart meegekregen, hier stonden meerdere hikes op aangegeven, waaronder ook een waterval hike. Deze hike leek ons beide heel mooi, dus de auto bleef na het lunchen nog mooi op de parkeerplaats staan en lopend zijn we naar het begin van de waterval hike gegaan. Daar aangekomen stond er een bordje dat het een hike was die als moeilijk beoordeeld werd, gemiddeld was er 3,5 uur nodig om naar het eindpunt te gaan en weer terug te komen bij het beginpunt van de hike. Daar stonden we dan op onze slippers.. Zonder te twijfelen zijn we aan de hike begonnen, met het idee in ons hoofd dat we de tocht eigenlijk wel binnen 3 uur wilden hiken. De eerste 20 minuten bestond uit een wandeling door de bossen met af en toe een kleine klim/afdaling. Waar we nog mooi liepen te grappen over dat de hike helemaal niet zo moeilijk was, kwamen we op een stuk aan met alleen maar rotsen, waar we eerst nog even dachten dat we de verkeerde kant op gelopen waren, kwam het besef snel genoeg dat we via die rotsen onze weg naar de waterval moesten vervolgen. Super gaaf om van rots naar rots te hoppen terwijl je aan je rechterkant een geweldige rotswand hebt van een behoorlijke berg en aan je linkerkant de golven tegen de rotsen aan klappen.

De hele hike was eigenlijk op deze manier in elkaar gezet, heel af en toe eens een trappetje of een brug in de middle of nowhere om van kloof naar kloof te komen. Met om je heen constant woeste golven, een indrukwekkende rotswand, grotten of bos. Na iets minder dan een uur gelopen te hebben kwamen we dan aan bij de waterval. De hele waterval zelf stelde niet heel veel voor, maar de omgeving en de hike zelf waren écht prachtig! Nadat we een tijd bij de waterval gezeten hebben, te genieten van al het moois om ons heen, zijn we weer terug gelopen naar het begin punt. Ook hier hebben we een klein uurtje over gedaan, vanaf daar weer terug gelopen naar de auto, om terug te gaan naar Tube ’n Axe. Daar beide maar gedoucht en de koffer/tassen grotendeels weer ingepakt. Want dinsdagmiddag werden we bij Rocky Road in the Crags verwacht.

Dinsdagochtend stonden we dan om 8 uur klaar om uit te checken bij Tube ’n Axe. Op naar Rocky Roads! Maar wel met een tussenstop bij Bloukrans, hier hadden we om negen uur afgesproken met Welmoed, Folkert, Irene, Ingrid

• 25 April 2014 - 22:22

Pake En Beppe:

Hoi, hoi,
    Ingeburgerd....? Je komt toch wel terug he?
    Spannend verhaal, was je niet bang te verdwalen?
    Fijn om zo ' rond te strunen' dan leer je het land wel kennen.
    Heb het idee dat het niet de laatste keer is dat je South Africa bezoekt.

Trouwens je mist wel wat hoor, morgen is de eerste koningsdag, het is de vraag of je dat ooit weer zal meemaken. Ben benieuwd of je in Africa daar nog iets van zal meekrijgen voor t.v.
    Wij gaan met de oude garde naar de familiedag op de Fruithof.

Fijn weer iets van je te horen. Lange mail volgt spoedig.
    Dikke knuffel
    Pake en beppe.

• 26 April 2014 - 16:23

Katinka:

Gaaf gaaf gaaf! Om zo Zuid Afrika te ontdekken! Ik denk dat de indrukken overweldigend zijn, zo mooi als de natuur daar is.

Dikke kus!